Wednesday, January 1, 2014

28.12.2013 Wat is Kerstmis?


Dagelijkse Boodschappen van Wijsheid en Inspiratie
28 december 2013


Wat is Kerstmis?


Gegroet Lieve Mensen,  Ik ben het Lord Emanuel….   die vandaag bij jullie komt en je groet. Ik vertrouw erop dat jullie allemaal goed door het feest seizoen zijn gekomen (Kerstfeest) en relatief onbeschadigd!  Ik grinnik zelf wat omdat ik dit feest seizoen met wat verbijstering  heb bekeken voor wat het is geworden. En alhoewel ik graag amusement hierin zal vinden, is er ook een serieuze noot in, wat een beetje verdrietig is en dat is dat jullie naar een manier van zijn voortgedreven zijn die buiten de controle schijnt te zijn geworden, want voor het grootste deel is het ook buiten jullie controle geraakt, of moet ik misschien preciezer zeggen, dat jullie onder controle staan. Natuurlijk is het totaal onder jullie controle maar zoals met alles, Lieve mensen, het loopt allemaal te hoop tegen jullie. Jullie worden gebombardeerd vanuit elke denkbare hoek van jullie en bij elk niveau van jullie wezen om je op een bepaalde manier te gedragen rond dit feestelijke seizoen.  


Velen van jullie zijn sterk genoeg om het op je eigen wijze te doen en velen van jullie voelen alsof je geen keuze hebt anders dan om je aan rituelen te conformeren van wat bekend is geworden als ‘Kerstmis’. Of je het nu wel of niet leuk vindt hebben velen van jullie dit jaar gemerkt, velen van jullie die nu zo ontwaakt zijn dat zelfs rituelen, zoals je door de rituelen heenging zoals je ze normaal begon te zien voor wat ze zijn, rituelen zijn. En zo is het ook hetzelfde om elk jaar weer dezelfde dingen te doen. Is dit jullie keuze? Hoe veel mensen van jullie heeft hier een keuze in? Kerstmis? Hoe velen van jullie zitten op hetzelfde spoor om de dingen op een bepaalde manier te doen met anderen, omdat het Kerstmis is?  Hoe velen van jullie gaan hier gewoon doorheen, grimlachen en verdragen dit  totdat het voorbij is tot aan een volgend jaar? Hoe veel van jullie slaken een grote zucht van opluchting als het allemaal voorbij is? En veel hiervan heeft toepassing op degenen die ouder zijn en families hebben en die zich de ongecompliceerde, ongebreidelde blijdschap herinneren die je als kind met Kerstmis vierde? Als volwassene kan het een taak en een karwei worden en velen van jullie voelen zich dan gebelgd dat er van je verwacht wordt dat je dan een gevoel moet hebben op een bepaalde manier gewoon omdat het Kerstmis is. 

Nou, Geliefde Mensen, ik ben erg blij te zeggen dat veel van jullie Kostbare Harten zich dit jaar heel anders voelen over Kerstmis. Heel veel van jullie begonnen de rituele aard te merken van wat je doet en begint zich de geldigheid af te vragen van een dergelijk ritueel gedrag.  Is dit allemaal in mijn naam? De geboorte van de Opgestegen Jezus, de Christus? Vraag je in je hart af of dit echt is waar het over gaat of denk je dat er nog andere agenda’s zitten achter deze  veelbelovende datum? 

Vraag je hart af, Dierbare, wat denk je? En velen van jullie zijn zo hongerig naar de antwoorden, jullie willen de waarheid weten. Nou, Lieve Mensen, ik heb dit zo vaak meegedeeld en ik zal nooit moe worden het weer mee te delen, de absolute vitale vaardigheid die jullie boven alles moeten ontwikkelen is jullie macht om te onderscheiden. Lieve mensen, ik zal nooit moe worden jullie mee te delen dat alles wat je moet weten in je woont. Ja, ik kan de waarheid vertellen over Kerstmis aan jullie en jullie zouden verwachten dat ik enige autoriteit in deze zaak heb en iemand anders kon een ander verhaal vertellen, of jullie kunnen de geldigheid afvragen van de channeling, wat de waarheid ervan is? Alleen jullie kunnen dit weten. Want dit is JULLIE WAARHEID die de enige Waarheid is.  Snap je wat ik bedoel Lieve Mensen?  De verschillende perspectieven op hetzelfde verhaal kan wat licht op deze zaak gooien, Lieve Mensen, er kan maar EEN Waarheid zijn, maar die heeft veel verschillende perspectieven en uitzichtpunten en er zijn ontelbare wegen die naar huis leiden.

Dus, ik vraag jullie Lieve Harten, waarom vieren jullie Kerstmis? Welke betekenis heeft dit voor jullie? Voelt die datum speciaal voor je? Of heb je meer gevoel en verbinding met een andere datum? De Zonnewende? 
Heeft iemand anders je ooit gevraagd of je de geboorte van Jezus zou vieren? Heb je ooit gestopt om jezelf dit af te vragen. Houden jullie zoveel van mij? En wat dan met al die andere Opgestegen Wezens die op deze gezegende Planeet Aarde liepen. Verdienen zij dan niet jullie aandacht? 

Lieve mensen, ik stel jullie deze vragen louter om in de pot te roeren. De antwoorden zijn niet eens relevant maar ik wil alleen maar jullie geest beroeren. De antwoorden zijn niet helemaal relevant maar ik wil jullie denken wat opschudden, je denken vastpakken, als je ziet wat ik bedoel. Het is tijd, Lieve Mensen om jullie macht als Soevereine Wezens op te eisen. Wat ik met Kerstmis bedoel is om alsjeblieft niet het idee van de massa mensen te accepteren over hoe Kerstmis zou moeten zijn. Vraag jezelf af waarom vier ik dit? Hoe wil ik dat het zou moeten zijn, wat zou me de meeste vreugde brengen. Wat maakt me ellendig, wat maakt me gelukkig? Wat is belangrijk voor me? Wat is belangrijk voor me? Begin je leven te leven vanuit de plek als soevereine macht in plaats van gewoon door te gaan met de kudde, de massa van de mensen. Weet je zelfs waarom je een boom in je huis zet en die decoreert? 

Lieve   mensen, neem deze eerste stap om tegen jezelf te zeggen… ‘Ik Ben een Soeverein Wezen van Almachtige macht.’ Besluit nu als dit goed voor je voelt om dat te doen, om je soevereiniteit op te eisen, je recht als individu op deze planeet om op de manier te leven zoals jij wilt leven overeenkomstig met wat voor JOU goed voelt. Gebruik de krachten van onderscheiding om naar de patronen  van je leven te kijken en om te zien wat jouw soeverein besluit is en wat een ritueel geaccepteerd gedrag is, dat is overgeërfd van je familie of van iemand anders idee of uit een goede oude tijd. 
Mijn Dierbare Geliefde Harten, jullie moeten de volle uitbreiding van je macht nog begrijpen. Sommigen van jullie beginnen die te voelen, in te ademen, ja, Lieve Mensen, adem die in, jullie zijn allemaal machtig en jullie verdienen het om als goden te leven op deze zoete Aarde. Laat het gebeuren. Eis dat het gebeurt en loop nooit meer in de schaduw van een ander. Loop op jullie eigen glorieuze pad, brand een spoor van uitmuntendheid in voor de hele menselijke soort om dat te volgen in ontzag voor de Goddelijke Tegenwoordigheid die jullie zijn. IK BEN met jullie op ieder stap van de weg. Dit is mijn Belofte voor Jullie. IK BEN Lord Emanuel en ik houd van jullie, Kostbare harten, God Zegene jullie. 

Transmitted through Gillian Ruddy.
  
This message is a gift, please freely copy and share it. However, I claim the Universal copyright to this message in the name of the Ascended Master Lord Emanuel.


Channeller: Gillian Ruddy

Archives available at
  
Contact Us  
info@lordemanuelmessages.com


Vertaling: Winnie

No comments:

Post a Comment

meditation



AN INVOCATION

14:02:2014 - 09:00H BRISBANE, AUSTRALIA

AMESTERDAM - 24:00H on 13:02:2014

http://24timezones.com/