Thursday, April 18, 2013

17.04.2013 Troost



Dagelijkse Boodschappen van Wijsheid en Inspiratie
17 april 2013

Troost    






Gegroet Lieve Mensen! Ik ben het, Lord Emanuel, die hier is om met jullie te zijn, en weer met jullie te spreken deze dag. Het is mijn grote eer en ik ben zo dankbaar, zo diep dankbaar, dat jullie bij mij terugkomen, dag na dag, om de woorden van wijsheid en troost te lezen die ik meebreng voor jullie. En we hebben troost zo nodig, Lieve Mensen, helemaal in deze tijden waarin we leven, zo veel troost is vereist voor jullie fysieke lichaam, mentale en emotionele lichaam, in feite op ieder niveau van jullie wezen, jullie doen er wijs aan om zo vaak als jullie kunnen troost te zoeken om jezelf te kalmeren op ieder niveau. 
Nu zou ik hier oppassen Lieve Mensen, want er is een heel groot verschil tussen het vinden van troost die noodzakelijk is voor een gezond functioneren van jullie fysieke bestaan op ieder niveau van jullie wezen en het is nogal wat anders om troost te vinden op een ongezonde wijze, om te compenseren voor iets dat jullie missen in jullie leven, voor ongebalanceerde energie in jullie systeem en om de “barsten te vullen” zo jullie willen,  om jezelf te geven wat jullie denken dat jullie nodig hebben om jullie beter te voelen.
Hoe maak je het onderscheid tussen deze twee? Mijn Lieve Mensen, het is zo erg simpel als jullie gewoon de tijd zouden nemen in het leven om “in te checken” met jezelf. Jullie menselijke systeem is heel veel complexer dan jullie Doctors en medische beroepen jullie willen laten weten en met dat fysieke systeem (ik noem het een “systeem” want jullie bestaan op vele niveaus, die ongezien zijn, en jullie zijn in feite een Universum in een Universum in een Universum etc. Maar dat is nogal een ander verhaal en voor het doel van dit bericht hoeven jullie dit niet te weten)...
Dus met het fysieke systeem dat voor jullie werd Gecreëerd door de Father-Mother God en ontelbare Wezens in het ongeziene, werd Gecreëerd met erin de inherente mogelijkheid te weten wat goed is voor jullie, te weten wat jullie nodig hebben om jezelf te voeden, te weten wanneer jullie slaap nodig hebben, te weten wanneer jullie moeten bewegen, te weten wanneer en welk vocht jullie nodig hebben, welke kruiden jullie nodig hebben om de perfecte balance te behouden van je innerlijke systemen, in feite mijn Lieve Mensen, hebben jullie de middelen om alle informatie te verkrijgen die jullie nodig hebben om te weten wat jullie fysieke systeem nodig heeft op elk moment, ieder moment van iedere dag. En Creator vergewiste zich ervan dat deze Gezegende planeet werd gezaaid met een overvloedige God-voorraad met alles dat het menselijke systeem nodig heeft om optimaal te functioneren en meer! 
Dit is bewust leven in optimale gezondheid. ALLEEN als jullie de tijd nemen om te luisteren naar jullie lichaam en nog belangrijker, HANDELEN naar de intelligentie van jullie systeem, ONGEACHT  wat iemand anders jullie ook zegt te doen, niet belangrijk of ze bevoegd zijn of niet om dat te doen. 
Je hele systeem “troost” geven is eren wat jullie lichaam/mind/geest nodig heeft op elk moment en dit kan alles betekenen, echt letterlijk alles! Van een knuffel tot een smoothie, van gehoord worden, tot een nieuw kussen om je hoofd op te rusten, van comfortabele slippers tot een meditatie, van joggen in het park, tot een uitrekking, een reading, een stukje chocola, tot....eigenlijk letterlijk alles!
Dus wanneer is jezelf troosten ongezond? Wat is het verschil? Het verschil Lieve Mensen, is als dit troosten onbewust gebeurt. Wanneer men zichzelf dingen geeft, alleen omdat dat is wat we altijd hebben gedaan of omdat het ons wat opluchting geeft op een bepaalde wijze of omdat we kunnen schuilen voor de wereld voor een tijdje en dit is wanneer het verschil heel erg subtiel kan zijn en gebruikt kan worden als een strategie om het leven te vermijden en het gat te vullen dat is gecreëerd wanneer we leven in afscheiding en dualiteit.
Jullie WETEN het verschil diep van binnen, het verschil in het doen van een dutje omdat ons fysieke lichaam eerlijk rust nodig heeft, of een dutje doen omdat we “uitchecken” van de wereld, ons ervoor afsluiten omdat we er niet mee kunnen omgaan. Het verschil tussen een fijne wandeling of stukje rennen omdat ons fysieke lichaam behoefte heeft aan bewegen, of een stuk rennen vanuit een martelende routine, omdat “we gezond moeten blijven” terwijl we het fysieke lichaam waarschijnlijk meer slecht dan goed doen. Kunnen jullie het verschil zien mijn Lieve Mensen? Kunnen jullie de subtiliteit ervan voelen? We kunnen onszelf zo makkelijk voor de gek houden. 
Dus hoe weten jullie wanneer je zo slim bent jezelf voor de gek te houden? Nou begin met het ontwikkelen van de gewoonte, als jullie die al niet hebben, de gewoonte van communiceren met onze lichamen, vragen wat jullie systeem nodig heeft op ieder niveau. Hoe doen we dat? Zoals met alles mijn Lieve Mensen, gaan we naar binnen, ga naar binnen en vind stilte, en vraag, wat heeft mijn systeem nodig nu? Wat zal me de meeste troost brengen? Is deze gewoonte gezond? Enzovoort. Jullie zijn hoog intelligente Wezens met toegang tot al het weten in het Universum als jullie naar binnen gaan in die stille plek in het hart, waar God woont in jullie. Jullie weten precies wat te doen. 
Lieve Mensen, verbind jezelf tot het zijn van de hoogste expressie van jezelf, verbind aan het verkeren in een optimale fysieke gezondheid en welbevinden, en alles dat je nodig hebt te weten zal moeiteloos in je bewustzijn stromen. En als altijd mijn Lieve Harten, roep het Hemelse Koninkrijk aan om je te helpen en zij zullen je helpen. Dat is mijn Belofte aan jullie. Ik BEN Lord Emanuel en ik ben ook tot jullie dienst. Noem mijn naam en ik zal er zijn, wat je ook vraagt, voor troost, steun, alles wat je nodig hebt. God Zegen jullie mijn Dierbare Harten. Ik Hou van jullie. 



Transmitted through Gillian Ruddy.
  
This message is a gift, please freely copy and share it. However, I claim the Universal copyright to this message in the name of the Ascended Master Lord Emanuel.

Channeller: Gillian Ruddy

Archives available at
  
Contact Us  
info@lordemanuelmessages.com

Vertaling: Sophie

No comments:

Post a Comment

meditation



AN INVOCATION

14:02:2014 - 09:00H BRISBANE, AUSTRALIA

AMESTERDAM - 24:00H on 13:02:2014

http://24timezones.com/